درمان خانگی فشار خون بالا در طب قرآنی - حکیم ضیایی

درمان خانگی فشار خون بالا در طب قرآنی - حکیم ضیایی

بیان توصیه‌های مصرفی برای درمان فشار خون بالا و پرهیزات لازم برای این بیماری از آیت الله ضیایی

درمان فشار خون بالا با طب سنتی

استفاده از نمک زیاد، خیارشور، مواد غذایی با ترانس چربی بالا، تخم مرغ، انواع کوکوها و بالا رفتن بیش از حد از پله و نردبان باعث افزایش فشار خون می‌شود.

استفاده از سبزی شاهی در کاهش فشار خون مؤثر است، خوردن برگ سداب هر شب قبل از خواب باعث برطرف شدن غدد عفونی، دردهای پهلو، تقویت مویرگ‌ها، کاهش بیماری‌های دردناک و فشار خون می‌شود.

خوردن هر ۸ ساعت یک خوشه انگور یا یک لیوان آب انگور را توصیه میکنم، این میوه علاوه بر کاهش فشار خون، در کاهش نمک سمی خون و افزایش شیر مادر مؤثر است و فعالیت کلیه را بالا می‌برد.

خوردن میوه تمشک روزانه یک مشت، باعث قلیایی شدن خون، کاهش فشار خون و درمان عفونت‌ها می‌شود، توت فرنگی نیز از دیگر میوه‌های مناسب برای درمان فشار و قند خون است.

خوردن میوه ازگیل برای کودکانی که علاوه بر فشار خون و اسهال، عوره خون آن‌ها بالا است، مناسب است.

استفاده از آبلیمو ترش و لیمو شیرین را در فعال‌سازی کلیه‌ها، کاهش فشار خون و بر طرف شدن دانه‌های چرکی پوست مفید است، ساقه و برگ سبزی جعفری نیز در کاهش فشار خون و تأمین آهن بدن مناسب است.

استفاده از جوشانده عناب به همراه عسل را در کاهش فشار خون مفید دانست و ابراز کرد: مخلوط کردن این جوشانده با عسل از ضررهایی که عناب برای کبد دارد، جلوگیری می‌کند.

خانم‌های بارداری که علاوه بر فشار خون، ویار بالایی دارند از سیرابی گوسفند با ماست شیرین کم‌چرب استفاده کنند.

مالیدن آلوورا به همراه سرکه طبیعی به کف پا، برای افرادی که حساسیت پوستی ندارند، فشار خون را تنظیم می‌کند.

استفاده از یک عدد سیب یا انار شیرین بعد از هر وعده غذایی به هضم غذا کمک می‌کند و باعث کاهش فشار خون و تصفیه خون می‌شود.

خوردن ترشک، زغال اخته، تمر هندی بدون نمک، قره‌قروت، میوه گوجه سبز، آلوچه و دم کره چای قرمز را از دیگر مواد خوراکی مؤثر در کاهش فشار خون است و آب آشامیدنی ۲۳ فایده دارد و باعث کاهش فشار خون و رسوب‌گیری رگ‌ها و اندام‌ها می‌شود.

درمان فشار خون بالا در منزل


ورزش کردن نقش بسزایی در کاهش فشار خون دارد و روزانه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی، شنای آرام و دوچرخه‌سواری از جمله ورز‌ش‌های مناسب برای کاهش این بیماری است.


خاصیت عسل‌درمانی: عسل طبیعی باعث تنظیم فشار خون، تقویت قلب و جریان خون در بدن می‌شود و از سکته‌های قلبی در انسان جلوگیری می‌کند.


عسل آویشن، عسل زعفران، عسل عناب و عسل رزماری را به ترتیب برای تقویب اعصاب، درمان افسردگی، تصفیه خون و کاهش فشار خون مفید است.


کسانی که ضعف عضلانی دارند خوردن عسل بلوط را توصیه میکنم که این عسل برای کاهش فشار خون، واریس پشت پا و کم‌خونی نیز مفید است.


استفاده ازعسل گندم سیاه در زمان بارداری میزان شیردهی را بالا می‌برد و در درمان بیماری قلبی و عروقی و جبران مواد معدنی بدن مؤثر است.


استفاده از عسل گون برای ترمیم پوست بدن، تنظیم فشار خون، ورم پوروستات، درمان روماتیسم، التهاب مثانه و سنگ‌های ادراری مفید است.


خواص عسل مریم‌گلی برای خانم‌ها: این عسل برای تخمدان و رحم زن مفید است و درمان کمکی برای سرطان رحم و تنظیم عادت ماهیانه است.


استفاده از عسل مرکبات برای درمان بی‌خوابی، تپش قلب، میگرن، کم‌کاری کلیه و تنظیم فشار خون مناسب است و پودر میوه بالنگ به همراه عسل طبیعی قلب را تقویت می‌کند.





:: برچسب‌ها: فشار خون بالا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آیت الله ضیایی
تاریخ : چهار شنبه 2 مهر 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: